انتظار یار

بایگانی
پیوندها
آخرین نظرات
  • ۱۶ خرداد ۹۴، ۱۹:۳۵ - ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
    خدا را شکر

۹ مطلب در دی ۱۳۹۱ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۱، ۰۶:۵۵ ب.ظ

دانلود کلیپی از آیت الله بهجت

   کلیپی کوتاه از آیت الله بهجت  در پاسخ به چند سوال

لعن بهتر است یا صلوات؟

زمان : ۰۰:۰۱:۱۱                                   لینک دانلود (اصلی)

حجم:  کمتر از ۴ مگابایت                                   لینک کمکی

                                      

در صورت کندی در دانلود فابل ، از لینک دیگر استفاده نمایید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۱ ، ۱۸:۵۵
محمد جواد ...
پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۱، ۰۵:۱۷ ب.ظ

عنایت از منظر استاد پناهیان

   تجربه استاد پناهیان بعد از  حدود ۳۰ سال سخنرانی در مورد عنایت خداوند

                                                   لینک دانلود       

حجم فایل:۳.۵ مگابایت

زمان     : ۰۰:۰۱:۳۷ 

                    

                     شهادت حضرتمحمد(صلی الله علیه وال و سلم)وامامحسن مجتبی(علیه السلام)

                                        را به محضرامام زمانتسلیت می گوییم. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۱ ، ۱۷:۱۷
محمد جواد ...
چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲ ب.ظ

دانلود کلیپ درد و دل با امام رضا

 

نمی دانم تا حالا شماره05112003334گرفته اید.

این شماره آدم را میبره به حرم علی بن موسی الرضا

این شماره ، شماره تلفن حرم علی بن موسی الرضا است.

خیلی ها با تماس به این شماره با دلی شکسته با امام رضا درد و دل می کنند.

در اینجا قسمتی از درد دلهای مردم را که با این شماره تماس گرفته اند

 را در دو بخش آنلاین و دانلود می آورم.

لینک دانلود(اصلی)

لینک کمکی                                         به امید ظهور


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۱ ، ۱۲:۲۲
محمد جواد ...
دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۱، ۰۷:۳۵ ب.ظ

دانلود کتاب داستانهایى از امام زمان

   دانلود کتاب داستانهایی از امام زمان از بحار الانوار

حجم:    ۴۸۴کیلوبایت            نویسنده:محمد باقر بن محمد تقى مجلسى

نوع فایل:    exe                 ناشر:واحد تحقیقات مسجد مقدّس جمکران

لینک دانلود (اصلی)                                        داستانهای امام زمان

 لینک کمکی         

باتشکر از سایت کتابخانه مجازی ایران

به امید ظهور


,,
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۱ ، ۱۹:۳۵
محمد جواد ...
چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۱۲ ب.ظ

اتفاقات ظهور_حوادث شام

                                        سرزمین شام و جنبش سفیانى

برگرفته از کتاب : عصر ظهور

شام و سرزمین شام و شامات ، در منابع تاریخ اسلام و حدیث شامل منطقه سوریه فعلى و لبنان که بیابان شام و کوهستان لبنان نیز نامیده مى شود و هم چنین شامل اردن و چه بسا فلسطین نیز

 مى گردد هر چند غالبا به تمام این منطقه سرزمین شام و فلسطین اطلاق مى شود.. و شام همان موقع نام دمشق پایتخت سرزمین شام بود.

روایات مربوط به سرزمین شام و حوادث شخصیت هاى آن در زمان ظهور فراوان است و محور اساسى آن روایات جنبش سفیانى است که بر سرزمین شام استیلاء یافته و آن را بطور یکپارچه تحت فرمان خود در

 مى آورد، لشکریان سفیانى ، نزدیک ظهور حضرت مهدى (علیه السلام) و نهضت ظهور وى نقش بسزایى دارند، بگونه اى که سفیانى پس از تصفیه دشمنان خود در شام ، دست به نبرد با ترکان

(روسها) در کارزار بزرگ قرقیسیا مى زند. و آنگاه در عراق درگیر نبردهایى با ایرانیان زمینه ساز حکومت حضرت مى شود، چنانکه وى در حجاز نیز نقش داشته و مى کوشد به منظور از بین بردن قیام حضرت مهدى (علیه السلام) نیروهاى خود را به یارى فرمانروائى حجاز در آورد اما معجزه وعده داده شده (فرو رفتن در زمین ) نزدیک مکه به وقوع ى پیوندد.

به طور کلى بزرگترین جنگ هاى سفیانى ، نبرد بزرگ فتح فلسطین و جنگ با حضرت مهدى (علیه السلام) است و یهودیان و رومى ها در این نبرد، سفیانى را پشتیبانى مى کنند و غائله با شکست و

کشته شدن سفیانى و پیروزى حضرت مهدى ارواحنا فداه و آزادى فلسطین توسط آن حضرت و ورودش ‍ به قدس پایان مى پذیرد... و ما این حوادث رابا شرحى اندک یاد مى کنیم .

                                حوادث شام پیش از خروج سفیانى

برگرفته از کتاب : عصر ظهور

استخراج نوارى از حوادث جنبش سفیانى از آغاز تا پایان شکست او در نبرد آزادى قدس از احادیث مربوط به ظهور، کار نسبتا آسانى است بر عکس ، جدا نمودن حوادثى که قبل از سفیانى است کار دشوارى مى باشد، زیرا احادیث آن ، غالبا به اختصار بیان شده و در روایات تقدیم و تاءخیرى در ترتیب حوادث بکار رفته است . اما نتیجه همه آنها بدین ترتیب است :

1 پدید آمدن فتنه اى فراگیر همه مسلمانان و استیلاى روم و ترک (یعنى غربیها و روسها) برآنان .

2 بوجود آمدن فتنه ویژه اى در سرزمین شام که باعث اختلافات و ضعف و تنگناهاى مالى در میان آنان مى گردد.

3 کشمکش و درگیرى بین دو گروه اصلى قدرتمند، در شام .

4 پدیدار شدن زلزله در دمشق که بر اثر آن سمت غربى مسجد آن شهر و برخى نواحى آن ویران مى شود.

5 ورود نیروهاى ایرانى و غربى به سرزمین شام .

6 درگیرى سه تن از سران ، بر سر قدرت در سرزمین شام : ابقع و اصهب و سفیانى ، و چیره شدن سفیانى بر آن دو نفر و استیلاى وى بر سوریه و اردن و یکپارچگى منطقه در تحت فرمان او.

همچنین روایات ، حوادث دیگرى را پیش از حرکت سفیانى بیان مى کند که قبلا گذشت و یا در فصلهاى ویژه آن خواهد آمد، مانند درگیرى روم و ترک (یعنى غربیها و روسها) و روى آورى نیروهاى آنها به سوى

منطقه ... و خروج انقلابگر مصرى در مصر و ورود نیروهاى غربى به مصر و شورش ‍ شیصبانى در عراق و غیر آن.

اما ظاهر شدن یمنى موعود، در روایت آمده که او همزمان با خروج سفیانى یا نزدیک به ظاهر خواهد شد، اما یاران درفش هاى سیاه که ایرانیان مى باشند نخستین زمینه سازان بشمار مى روند، که مدتى قبل

از حرکت سفیانى ظاهر مى شوند و نیروهاى آنان پیش از حرکت وى در سرزمین شام حضور مى یابند چنانکه خواهد آمد، رهبر آنها سید خراسانى و فرمانده نیروهایشان شعیب بن صالح که هر دو (وعده داده

شده اند) مى باشند ظاهر مى گردند و برخى روایات مى گوید ظاهر شدن آن دو، نزدیک خروج سفیانى است و بعضى مى گویند ظاهر شدن آن دو بیش از پنج سال قبل از سفیانى خواهد بود که بخواست خدا در جاى خود خواهد آمد.

فتنه همگانى و فتنه سرزمین شام

برگرفته از کتاب : عصر ظهور

روایات ، فتنه ویژه اى را در سرزمین شام یاد مى کند که قبل از خروج سفیانى واقع خواهد شد. و این فتنه غیر از فتنه غربى و شرقى است که مسلمانان گرفتار آن مى شوند و قبلا درباره اش سخن گفتیم . به احتمال قوى تر، فتنه یاد شده متصل به فتنه همگانى و یا ثمره آن است . که گاهى روایات مربوط به آنها و حالات راویان درباره این دو فتنه با هم مخلوط مى شود.

بارزترین چیزى که در فتنه سرزمین شام وجود دارد، اختلافات و درگیرى هایى است که سبب ضعف حکومت و عدم مقاومت شامیان در برابر دشمنان خود مى گردد تا جایى که از اداره کشور ناتوان مى شوند. و امیر مؤ منان (علیه السلام) آن را فتنه اختلاف احزاب که در قرآن از آن یاد شده است ، مى نامد، چه اینکه درباره این گفته خداى سبحان از آن حضرت سؤ ال شد:

((طوائف مردم از پیش خود (درباره مسیح ) اختلاف کردند واى بر این مردم کافر هنگام آن روز بزرگ (قیامت ).))(8)

فرمود:

((از سه نشانه ، انتظار فرج داشته باشید، پرسیدند اى امیرمؤ منان آنها کدامند؟ فرمود: اختلاف اهل شام در بین خودشان درفش هاى سیاه از خراسان ، صیحه آسمانى در ماه رمضان . سؤ ال شد صیحه آسمانى در ماه رمضان چیست ؟ آیا نشنیده اید گفته خداوند را در قرآن ((اگر بخواهیم از آسمان نشانه اى را بر آنها فرو فرستیم به گونه اى که همه در برابر آن سر تسلیم فرود آورند.))(9)نشانه اى که دختر جوان را از سراپرده برون مى آورد و خفته را بیدار مى کند و بیدار را به وحشت مى اندازد.))(10)

البته دو نشانه از نشانه هاى ظهور تحقق یافته است ، یکى آنگاه که میان اهل شام اختلاف بوجود آمد و دیگرى زمانیکه پرچمهاى سیاه از خراسان آشکار گردید، اما امیرمؤمنان (علیه السلام) زمان شروع اختلاف اهل شام و ظاهر شدن درفش هاى سیاه تا صیحه ماه رمضان را معین نفرموده است و ممکن است سالهاى درازى به طول انجامد.

و در روایت آمده است که فریاد یا ندا و یا بانگ آسمانى در سال ظهور رخ مى دهد که پس از آن در ماه محرم ، ظهور حضرت مهدى (علیه السلام) واقع مى شود.

از پیامبر(صلى الله علیه وآله) روایت شده که فرمود:

((قبل از ظهور حضرت مهدى (علیه السلام) فتنه اى پدید مى آید که مردم را سخت در محاصره قرار مى دهد، پس مبادا اهل شام را دشنام دهید زیرا مؤ منان حقیقى از آن سامان هستند، بلکه ستمگران آنها را نفرین کنید و خداوند بزودى قضا و قدرى از آسمان مى فرستد تا آنها را پراکنده سازد بگونه اى که اگر روبهان با آنها درآویزند، بر آنان پیروز مى گردند، آنگاه خداوند حضرت مهدى (علیه السلام) را حداقل در میان دوازده هزار و حداکثر در بین پانزده هزار تن بر مى انگیزد و نشانه آنها کلمه ((بمیران )) ((بمیران )) است سه گروه پرچمدار هستند که طرفداران هفت درفش با آنان مبارزه مى کنند هیچ پرچمدارى نیست مگر اینکه طمع حکومت و ریاست دارد آنگاه حضرت مهدى (علیه السلام) ظهور مى فرماید و مهربانى و دوستى و نعمتهاى مسلمانان را به آنان باز مى گرداند.))(11)

در روایتى آمده است :

((خداوند کسى را بر شامیان مى فرستد که جمعیت آنها را پراکنده مى سازد حتى اگر روبهان با آنها درگیر شوند بر آنان چیره مى شوند، در این هنگام مردى از خاندان من با سه گروه پرچمدار ظهور مى کند تا آخر حدیث ))(12)

و معنى کلمه ((ابدال )) که در روایت منقول از پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمده ((یعنى مؤ منان راستین و واقعى )) و شرح معنى آن در ذکر اصحاب حضرت مهدى (علیه السلام) خواهد آمد.

و در روایتى به جاى ((قضا و قدر)) سبب آمده است و معنى اینکه خداوند کسى را بر شامیان مى فرستد که جمعیت آنها را پراکنده مى سازد یعنى مردمى را بر آنها بر مى انگیزد که سبب تفرقه جمعیت آنها و کشمکش ‍ میان آنها مى شود.

و جمله هاى ((بمیران )) ((بمیران )) و یا، ((اى یارى شده از ناحیه خدا، بمیران )) شعار نظامى در میان برخى از یاران مهدى (علیه السلام) مى باشد.

و عبارت ((سه گروه پرچمدار)) یعنى یاران حضرت مهدى (علیه السلام) سه فرقه هستند که هواداران هفت زمامدار، جهت کارزار با حضرت مهدى (علیه السلام) و یارانش ، با یکدیگر متحد مى شوند و از آن جا که هر یک از آنها به پادشاهى و ریاست طمع مى ورزد بین آنان اختلاف بوجود مى آید، اما این اختلاف مانع آن نیست که فرمانده همه آنها سفیانى باشد، زیرا در اثر حملات نظامى به عراق و حجاز و شکستهاى لشکریان او حکومت وى بسرعت ضعیف مى شود و این از چیزهایى است که فرصت مناسبى را براى یاران طمعکار و مخالفین وى ، در رسیدن به قدرت مهیا مى سازد در حالیکه آنان درگیر کارزار با حضرت مهدى (علیه السلام) مى باشند.

روایات دیگر، پیرامون محاصره اقتصادى غرب در مورد سرزمین شام و بحران ارزاق و قحطى است که مردم بدان گرفتار مى شوند، بدون آنکه مدت آن مشخص گردد و طبیعى است که این بحران همراه با فتنه خارجى و داخلى است و ابزارى است در دست غرب براى تحت فشار قرار دادن مسلمانان ...

برخى از روایات مى گوید: امر گرسنگى و تشنگى در سال ظهور به اوج خود مى رسد، از پیامبر(صلى الله علیه وآله) روایت شده است که فرمود:

((دیرى نمى پاید که مردم شام ، دینار و پیمانه اى نزدشان یافت نمى شود، پرسیدیم این امر از کجاست ؟ فرمود: از جانب رومیان . آنگاه اندکى سکوت کرد سپس فرمود: در آخرالزمان خلیفه اى مى آید که به مردم اموال کمى داده و آن را به شمارش نمى آورد.))(13)

باعث این فشار اقتصادى و مالى و مواد غذائى ، رومیان یعنى غربى ها هستند.

 

از جابر جعفى نقل شده است که از امام باقر(علیه السلام) درباره این گفته خداى سبحان سؤ ال کردم :

((براستى ما شما را با چیزهایى هم چون ترس و گرسنگى مورد آزمایش قرار مى دهیم ))

حضرت فرمود: گرسنگى بر دو گونه است عام و خاص اما گرسنگى خاص ‍ در کوفه است که خداوند آن را ویژه دشمنان آل محمد مى گرداند و آنان را هلاک مى سازد، اما گرسنگى عام در شام خواهد بود و آن ترس و گرسنگى است که تا آن زمان هرگز بدان گرفتار نشده اند لکن ، گرسنگى ، قبل از قیام حضرت قائم و وحشت و اضطراب ، بعد از قیام آن حضرت خواهد بود.))(1)

از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود:

((پیش از ظهور قائم ، بطور حتم سالى فرا مى رسد که مردم در آن دچار قحطى گرفتار ترس شدیدى از کشته شدن و کمبود اموال و جان ها و ثمرات مى گردند)) و این مطلب در قرآن به روشنى دیده مى شود، آنگاه این آیه را تلاوت فرمود:

((براستى ما شما را با چیزهایى همچون ترس و گرسنگى و کاهش مال و جان و ثمر مورد آزمایش قرار مى دهیم و صبر پیشگان را بشارت بده .))(2)

زمان این فشار و تنگنا در سال ظهور طبق این روایت ، مانع آن نیست که این وضع مدتى قبل از ظهور وجود داشته و سپس در سال ظهور شدیدتر از گذشته بوجود آید، آنگاه ظهور بوقوع پیوندد.

اما روایات مدت این فتنه را در سرزمین شام ، طولانى یاد مى کند، هر وقت مى گویند تمام شد طولانى مى گردد. ((و از آن راه فرار مى جویند اما نمى یابند))(3)و روایات این فتنه را با همان اوصاف فتنه غربى و شرقى توصیف مى کند که داخل هر خانه اى از خانه هاى عربها و مسلمانان خواهد شد و اینکه ((هرگاه آن را از سوئى اصلاح کنند از سوى دیگر گسیخته مى شود و یا از جانب دیگر آشوب برخیزد.))(4)

اینها ویژگیهاى طبیعى این فتنه است ، مادامیکه ثمرده اى از ثمرات فتنه بزرگ خارجى باشد.. بلکه پاره اى از روایات بطور صریح آن را ((فتنه فلسطین )) مى نامد، چنانکه قبلا از نسخه خطى ابن حماد ص 63 گذشت .

برخى از احادیث مدت آن را 12 و 18 سال تعیین کرده است و ممکن است این مدت مربوط به مرحله پایانى آن باشد نه تمام مدت آن .. و ما امیدواریم این آخرین زمان مرحله جنگ داخلى لبنان باشد.

.. از سعید بن مسیب روایت شده که گفت :

((فتنه اى در سرزمین شام پدید مى آید که ابتداى آن همچون بازى کودکان است و پس از آن دیگر کارشان سامان نپذیرد و دیگر نیرویى نخواهند داشت تا آنکه ندا کننده اى از آسمان فریاد سردهد، بر شما باد، به فلانى روى آورید و در آنحال دستى بر آید و اشاره کند.))(5)

و بانگ آسمانى یاد شده نام مهدى (علیه السلام) را مى خواند همچنین دستى که از آسمان اشاره مى کند نیز جزء نشانه هاى ظهور آمده است.

در روایتى دیگر از پیامبر(صلى الله علیه وآله) رسیده است که فرمود:

((فتنه چهارم 18 سال طول مى کشد و بهنگام خود پایان مى پذیرد و نهر فرات از کوهى از طلا بیرون مى آید و مردم به گونه بر آن هجوم مى آورد که از هر نه نفر هفت نفر بهلاکت مى رسند.))(6)و بزودى گفتگو پیرامون درگیرى قرقیسیا بر سر گنج فرات خواهد آمد.))


,,,
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۱ ، ۱۵:۱۲
محمد جواد ...

                                   اعراب و نقش آنان در دوران ظهور

برگرفته از کتاب : عصر ظهور

روایات بسیارى درباره اعراب و اوضاع و احوال آنها و فرمانروایانشان در زمان ظهور و نهضت ظهور حضرت مهدى (علیه السلام) آمده است . از جمله روایات مربوط به حکومت زمینه ساز آن حضرت در یمن که بطور

 عموم ، روایات در مدح و ستایش آن وارد شده است و ما انشاء الله جداگانه آنها را یارى خواهیم کرد.

و از آن جمله ، روایات جنبش مصریان است که از آن روایات ، مدح و تعریف آنان استفاده مى شود، بویژه روایاتى که مى گوید، برخى از یاران امام مهدى (علیه السلام) و معاونان برگزیده آن حضرت از مصر مى باشند و نیز روایات دیگرى که دلالت دارد مصر بعنوان منبر حضرت مهدى (علیه السلام) یعنى پایگاه اندیشه و تبلیغات جهان اسلام خواهد بود و روایاتى که مربوط به ورود حضرت به مصر و ایراد سخن برفراز منبر آن مى باشد از این رو ممکن است جنبش مصریان در شمار حرکتهاى زمینه ساز ظهور وى و شرکت در نهضت ظهور آن حضرت بحساب آید، که ذکر آن جداگانه خواهد آمد.

همچنین روایات مربوط به ((گروههاى موجود در عراق)) و ((مؤ منان حقیقى آنجا)) مى باشد که ذکر آنان در زمره یاران حضرت مهدى (علیه السلام) خواهد آمد.

و از جمله آن احادیث ، روایات مربوط به مغربى هاست که از ایفاى نقش ‍ متعدد نیروهاى ارتش مغرب در مصر و سوریه و اردن و عراق سخن مى گوید، نکوهش این نیروها از این دسته روایات استفاده مى شود و به احتمال قوى این نیروها از سوى دشمنان اسلام ، بر ضد زمینه سازان حضرت مهدى (علیه السلام) و ضد جنبش اسلامى در سرزمین هاى عربى به کار گرفته مى شوند، که شباهت به نیروهاى میانجى گر بین المللى و یا نیروهاى دفاع از عربیت است که بزودى آن را بیان خواهیم کرد.

هم چنین در منابع شیعه و اهل سنت ، روایاتى در نکوهش فرمانروایان عرب به نحو کلى آمده است که از آن جمله این روایت مستفیض است :

((واى بر اعراب (و یا بر طاغیان عرب ) از شرى که بزودى گریبان گیر آنان خواد شد.))

از امیرمؤمنان (علیه السلام) روایت شده است که فرمود:

((به خدا سوگند، مثل اینکه او را بین رکن و مقام مى بینم که مردم با او و با کتابى نوین بیعت مى کنند، در حالى که این امر بر عرب سخت و دشوار است ، واى بر سرکشان عرب از شرى که بزودى دامنگیر آنان خواهد شد.))( و در مستدرک حاکم چنین است :((واى بر اعراب از شرى که بزودى به آنها مى رسد.))(

مراد از کتاب نوین : قرآن است که متروک مى گردد و حضرت مهدى (علیه السلام) از نو آن را بر مى انگیزد و حیات تازه مى بخشد. از امام صادق (علیه السلام) نیز نقل شده که فرمود:

((چون قائم قیام نماید، مردم را از نو به اسلام دعوت مى کند و آنان را به امرى که متروک مانده است و عموم مردم از آن جدا شده و به گمراهى رفته اند راهنمائى مى کند و او از این جهت مهدى نامیده شده است که مردم را بسوى امرى گم شده هدایت مى کند. و قائم خوانده شده است چرا که قیام به حق مى کند.))

و علت اینکه اسلام بر فرمانروایان و بسیارى از مردم سخت و ناگوار مى باشد، این است که آنها به دورى و جدائى از آن عادت کرده اند، از این رو بازگشت به قرآن و اسلام راستین و بیعت با حضرت مهدى (علیه السلام) و عمل به احکام اسلام براى آنان سخت و دشوار است .

ممکن است منظور از کتاب جدید و نوین ، همین قرآن با نظم و ترتیب جدید سوره هاو آیاتش باشد. و در روایت آمده است که نسخه قرآن یاد شده با اشیاء بازمانده از پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و سایر پیامبران الهى (علیهم السلام) نزد حضرت مهدى (علیه السلام) محفوظ مى باشد و آن قرآن هیچ گونه اختلاف با قرآنى که در دسترس ماست ندارد، حتى بدون زیادتى و کاستى یک حرف .

تنها تفاوت آن در ترتیب سوره ها و آیات است که با املاء رسول الله (صلى الله علیه وآله) و خط على (علیه السلام) است. مانعى ندارد که قرآن به لحاظ هر دو معنى (ترتیب سوره ها و آیات - اجراى دستورات قرآن که فراموش شده ) جدید باشد.

از عبدالله بن ابى یعفور نقل شده که گفت از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که مى فرمود:

((واى بر گردنکشان عرب از شرى که نزدیک است آنها را فراگیرد گفتم فدایت شوم : چه تعدادى از عرب با حضرت قائم خواهند بود؟

فرمود: تعدادى اندک ، گفتم : به خدا سوگند کسانى که این امر را توصیف مى کنند از آنان بسیارند، فرمود: البته مردم باید امتحان شوند و از یکدیگر جدا شده و غربال شوند و افراد زیادى از غربال امتحان خارج مى گردند.))(5)

و از آن جمله ، روایاتى است پیرامون اختلافات میان اعراب در زمان ظهور که منجر به نبرد میان برخى از آنان مى شود. از امام باقر(علیه السلام) نقل شده که فرمود:

((حضرت قائم قیام نمى کند مگر در حالى که ترسى شدید و فتنه و بلائى بر مردم فرارسد و قبل از آن گرفتار طاعون مى شوند، آنگاه شمشیر برنده میان اعراب حاکم مى شود و اختلاف میان مردم و پراکندگى در دین و دگرگونى در حال آنان بوجود مى آید و به گونه اى که هر کسى در اثر مشاهده درنده خوئى که در میان برخى از مردم نسبت به بعض دیگر وجود دارد، صبح و شام آرزوى مرگ مى کند.))

و مانند این ، روایاتى است که به فاصله گرفتن اعراب از عقاید و ارزشهاى خود و ابراز راءى نمودن هر صاحب اندیشه اى نسبت به اندیشه خود و دعوت کردن دیگران به سوى آن ، مربوط مى شود.

و نیز از زمره همین روایات ، احادیث مربوط به اختلاف میان عرب و عجم یعنى ایرانیان ، یا بین فرمانروایان ایران و عرب است که این درگیرى تا ظهور حضرت مهدى (علیه السلام) همچنان ادامه مى یابد

وقتى ما، روایات مربوط به حرکت زمینه سازان ، یاران درفش هاى سیاه و روى آوردن نیروهاى آنها به سوى قدس و نیز حرکت خصمانه سفیانى را که مى خواهد راه بر آنها ببندد ملاحظه کنیم ، نتیجه مى گیریم که در میان فرمانروایان و حکام عرب ، جو عمومى بر ضد یاران درفش هاى سیاه خواهد بود، مگر جنبش یمنى که زمینه ساز حکومت حضرت مهدى (علیه السلام) است و غیر از حرکت هاى اسلامى که یارى رسان زمینه سازان ظهور آن حضرت و یاران خود وى مى باشند.

دسته اى دیگر از احادیث ، روایات نبرد حضرت مهدى (علیه السلام) با اعراب و نیز روایاتى پیرامون کارزار آن حضرت است با اندک باقیمانده هاى رژیم حجاز، بعد از آزاد سازى مکه مکرمه که در نبردى شدید پس از

 آزادى مدینه منوره و چه بسا هنگام آزاد سازى آن انجام مى گیرد...و سپس نبردهاى متعدد آن حضرت با سفیانى در عراق و جنگ بزرگ امام (علیه السلام) با سفیانى در فلسطین مى باشد. و در برخى از آن

روایات آمده است که آن حضرت با خوارج مخالف خود در عراق مبارزه مى کند و خون هفتاد قبیله را مباح مى شمارد (گفتگو پیرامون این جریانات در حوادث عراق و سرزمین شام خواهد آمد) از این رو از امام صاق (علیه السلام) رسیده است :

((وقتى که قائم ظهور نماید، میان او و اعراب و قریش چیزى جز شمشیر ((حاکم )) نخواهد بود))

و از جمله روایات ، احادیث مربوط به فرو رفتن زمین و زمین لرزه ها در جزیرة العرب و در شام و در بغداد و بابل و بصره و پدیدار شدن آتش در حجاز یا در شرق حجاز است که سه یا هفت روز ادامه دارد و از جمله نشانه هاى ظهور بحساب مى آیند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۹۱ ، ۰۳:۳۸
محمد جواد ...

ستون وجودی هر انسانی وابسته به عقل اوست.




کمال انسان با عقل صورت می گیرد.


پیامبر اکرم با عقل خودش با مردم صحبت نمی کرد.


کلید مشکل انسان در گرو عقلانیت است.


هر چه عقلانیت بیشتر باشد عبودیت هم بالاتر است

1_کسانی که فکر می کنند عقل به منزله انباری خوب و استاندارد است.

این دسته گمان می کنند هر چه در ذهنشان آمده  با ارزش است و نیازی به غربال کردن ندارد.

2_کسانی که معتقدند که عقل نمی تواند ایستا باشد چون  عالم در حال نو شدن است.

و........

 دانلود این فایل را از دست ندهید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۱ ، ۱۵:۲۰
محمد جواد ...
سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۱، ۰۶:۲۶ ب.ظ

تلاوت زیبا و تاثیرگذار نوجوان احمد سعود

یکی از زیباترین تلاوتهای سوره یاسین  در این سالهای اخیر توسط نوجوان بحرینی

احمد سعود قرائت شده است.

افراد زیادی تحت تاثیر این تلاوت قرار گرفته اند .

کلیپ این تلاوت به سرعت در یوتیوب و سایتهای دیگر پخش شده است.

این وب سایت لینک دانلود این تلاوت زیبا را برای شما کاربران عزیز فراهم کرده است.

لینک دانلود(اصلی)                               حجم: ۱.۵ مگابایت

لینک کمکی                                                 زمان:  ۰۰:۰۲:۲۱ 

به امید ظهور

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ دی ۹۱ ، ۱۸:۲۶
محمد جواد ...

به متدینانی که از خرد برخوردار نیستند اعتنا نکنید.


روزی شخصی نزد امام صادق آمدو درباره شخصی بسیار تعریف کرد.

از اعتکاف ،روزه ،عباداتش خیلی تعریف می کرد.

امام صادق فرمودند: اینها را برای کسی دیگر بگو،خردش چگونه است؟


در میان قوم بنی اسراییل عابدی در منطقه ایی خوش آب و هوا از مردم فاصله گرفته بود و خدا را عبادت می کرد.

فرشته ایی از خدا خواست که پاداش این عابد را ببیند.

خدا هم پاداش این عابد را به فرشته نشان داد.

فرشته با دیدن پاداش عابد به خدا گفت :این پاداش ارزشی ندارد.

خدا در جواب فرشته فرمود: یک شب تا صبح نزد عابد برو.

فرشته در قالب انسان نزد عابد رفت و حال و احوال او را پرسید.

عابد به فرشته گفت:اینجا فقط به درد عبادت می خورد ولی یک جای کار عیب دارد.

خدای ما چهارپا نداره . اینجا علفها در حال هرز شدن هستند و اسراف می شود

خدا به فرشته گفت :عقلش را دیدی ؟که می گفت خدا چهار پا ندارد، و علفها در حال اسراف هستند.


از هرکی بپرسی خود را عاقل می داند.

کسی دنبال عقل نمی گردد.


ثواب و عقاب به اندازه عقل همان فرد است.

فردا روزکه می خواهند درجه بدهند ،از عقلانیتی که در دنیااستفاده کردیم به ما می دهند.


اگر هنرمندی برو اینها رااز خواب بیدار کن اینها خودشان خواب هستند.


 


,
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۱ ، ۰۴:۲۰
محمد جواد ...